Mijn Engelse taalreis in Ierland! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Francis Reizen - WaarBenJij.nu Mijn Engelse taalreis in Ierland! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Francis Reizen - WaarBenJij.nu

Mijn Engelse taalreis in Ierland!

Door: francisreizen

Blijf op de hoogte en volg Francis

18 Juli 2012 | Nederland, Zwolle

Hallo allemaal,
Gedurende twee weken ga ik 20 uur per week Engelse les volgen op het Cork Language centre in Cork ( Ierland)
De aanleiding van dit avontuur ligt al jaren geleden. Al jaren zoek ik in de zomer naar een vakantie in Engeland waarin ik mijn Engels kan ophalen en verbeteren. Een vakantie waarin ik gedwongen wordt Engels te spreken en te oefenen.
Een wandelvakantie naar Engeland liep op niets uit,omdat ik de Engelse sites te slecht kon lezen en al afhaakte bij het zien van al die tekst.
Dit jaar heb ik wederom de draad opgepakt en met hulp van Els, Hans en Suzanna kon ik wat Engelse mails versturen en mezelf zo van informatie voorzien.Via allerlei Engelse taalscholen kwam ik uiteindelijk bij een Nederlandse taalschool terecht, welke mij adviseerde om naar Corck te gaan. De kans dat er in Corck wat oudere studenten komen, blijkt meer aanwezig. Het grootste deel van de studenten is namelijk tussen de 16 en de 25 jaar.
De reden dat ik graag beter Engels wil spreken en schrijven en vooral ook wat meer lef wil ontwikkelen om een gesprek te voeren in het Engels ligt in mijn Gestaltcarriere.
Sinds een aantal jaren heb ik met een groepje collegas ontdekt hoe ontzettend leuk en leerzaam Gestalt congressen in het buitenland zijn, zowel Europees ( EAGT) als internationale congressen. In Madrid en in Berlijn hebben we zeer inspirerende gestalttherapeuten en trainers ontmoet, ook bekendheden vanuit Amerika als Susan Gregory, Dan Bloom, de Resnicks etc.
De lezingen vond ik erg moeilijk te volgen, de workshops gingen nog wel, maar ook daar mistte ik veel door mijn beperkte Engels.
Tijdens het slot diner, de koffie praatjes, lunches etc overal kun je met Engels wel terecht ( soms ook met Spaans of Duits,maar ja ook daar kom ik mijn beperkte taal knobbel tegen)
In september 2013 hoop ik weer met wat gestaltcollegas van de NBGT naar Krakau in Polen te gaan.
Liefst ga ik voor die tijd nog eens naar een workshop in Londen of New York. Motivatie genoeg dus om twee weken naar het subtropische deel van Ierland op school te gaan ipv naar een zonnig strand ( hoewel ik hoop dat ook daar de zon zich wat meer zal laten zien)
Ik hoop jullie af en toe op de hoogte te houden!
groet Francis

  • 20 Juli 2012 - 12:30

    Carien:

    Wat een goede motivatie om je Engels te verbeteren. Ik wens je een leerzame, maar ook een heerlijke en leuke vakantie.

    groet Carien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Cork Language Centre

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Thuis en nu mijn engels blijven updaten!

02 Augustus 2012

De laatste schooldag!

01 Augustus 2012

Nog twee dagen!

30 Juli 2012

Een prachtig land!

27 Juli 2012

weekend!
Francis

Welkom op mijn weblog! Binnenkort ga ik voor twee weken naar het Cork Language Centre in Corck ( Ierland)20 uur per week Engelse lessen volgen. Daar veel mensen interesse tonen in mijn ervaringen met mijn Engelse lessen in Ierland heb ik besloten een weblog bij te houden. Of ik daar in de praktijk aan toe kom zal nog blijken.Misschien tot binnenkort, groeten, Francis

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 4961

Voorgaande reizen:

22 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Cork Language Centre

Landen bezocht: